duminică, 1 iulie 2012

Întâmplări cu bibilici II

În acest an, am reuşit să găsim câţiva pui de bibilică de carne. I-am ţinut o vreme într-o ladă.

În altă ladă, alături de câţiva pui obţinuţi în incubator din ouă de la găinile noastre erau şi câţiva pui de prepeliţă japoneză care au fost obţinuţi din ouă de la prepeliţele noastre. Le-am pus în incubator în aceeaşi zi, dar puii de prepeliţă au eclozat după aproximativ 17 zile. Erau măricei când au ieşit din ou puii de găină. Pentru siguranţă, peste ladă am aşezat o ramă cu plasă de nailon şi-i duceam zilnic în curte. Noaptea îi adăposteam într-o debara.







Am făcut un ţarc din margini din lemn şi l-am acoperit cu folie de plastic. Pentru puţină umbră, am pus deasupra, la capete, două bucăţi de pânză albă. Marginile pânzei atârnă tocmai pentru că am văzut că puii de bibilică încercat să zboare spre lumină.




Seara, duceam puii într-un coteţ aflat în apropierea ţarcului. Într-o zi, în ideea că acel coteţ fiind mai vechi ar putea să conţină paraziţi de găină, când sotul meu a stropit la găini cu un insecticid, a stropit şi coteţul puilor. A doua zi, de dimineaţă, în coteţ era cam linişte. Când l-am deschis, am constatat că muriseră 3 pui de găină şi 6 de bibilică. Dintre cei de bibilică, 3 arătau mai rău. Le-am dat lapte. Puii de găină au băut singuri dintr-o cutie rămasa de la o conserva. Bibilicilor, le-am turnat lapte direct în gură cu ajutorul unei seringi.




După câteva ore, au rămas un pui de bibilică şi 10 pui de găină. M-am bucurat când am auzit că puiul de bibilică a început să cânte. Eram sigură că a scăpat.




Niciun comentariu: