duminică, 14 iunie 2009

Arborele de mătase - Albizzia Julibrissin

Am văzut acest tip de arbore în Oradea.





















Am făcut o poză şi acum, căutând pe internet plante interesante, am dat de
http://www.incdbh-stefanesti.ro/PRODUCT%20LIST.htm

Acolo scrie:

„Albizzia julibrissin este încadrată botanic în familia Fabaceae - Mimosoidae.

Genul Albizzia este o plantă cu creştere rapidă şi cuprinde mai multe varietăţi care au flori de nuanţe roz intens şi roz pal. Este originară din sud estul Asiei şi Australia , dar datorită aspectului sau estetic deosebit a fost cultivată în toate ţările cu climat cald ale lumii devenind astfel o plantă pantropicală.

Albizzia julibrissin, cunoscută ca Mimoza sau Arborele de mătase, poate ajunge la o înălţime de 20-30 m. Frunzişul este uşor, asemănător celui al ferigii şi frunzele se adună noaptea. Cele 3 până la 5 flori grupate în inflorescenţe de tip cime alcătuiesc un mănunchi pufos de flori roze stau înflorite toată vara şi sunt foarte atractive pentru păsări. Varietatea roză a Albizzia julibrissin creşte doar la 15-20m înălţime şi are mănunchiuri de flori roz închis. Este de asemenea puţin mai rezistent la frig.”

Am vazut ca link-ul pe care l-am dat mai sus nu functioneaza. Am altul:


http://www.gradinamea.ro/Mimosa__arbore_de_matase__3209_542_1.html 


3 comentarii:

Maria Tirenescu spunea...

http://www.gradinamea.ro/Mimosa__arbore_de_matase__3209_542_1.html
Aici sunt completari. Link-ul din articol nu functioneaza.

Lavana spunea...

Ce norocoasa esti, sa ai asa o mimosa linga tine...

Maria Tirenescu spunea...

Unii îi spun mimoză... Da, e aproape. De fapt, la Orăştie erau doi. Eu nu merg la cimitir decât când e nevoie. În rest, sunt la Cugir.