sâmbătă, 20 august 2016

Lăcusta





În fiecare an am fotografiat măcar o lăcustă. În special pe frunze de flori. În acest an, am găsit una pe tocul uşii. Am fotografiat-o şi am plecat de lângă ea. A doua zi, am prins-o şi am ţinut-o peste noapte într-un borcan. Azi am fotografiat-o şi i-am dat drumul. 

Am citit că: 
"Lacusta vaneaza in timpul noptii si greierii care dorm. Printre lacuste exista unele specii care se autodevora. Insensibile la durere, ele incep prin a-si manca picioarele din fata, apoi partea posterioara a corpului. Acest lucru nu-l fac din lipsa de hrana.
In anumite tari, lacustele sunt consumate ca o buna sursa de proteine. In Mexic , de exemplu, sunt apreciate pentru continutul ridicat de proteine, minerale si vitamine. Ele sunt de obicei colectate la asfintit, folosind lampi sau iluminat electric, sau plase.
Uneori, acestea sunt lasate in apa timp de 24 de ore, dupa care pot fi consumate crude sau fierte, uscate la soare, prajite, aromate cu mirodenii, cum ar fi usturoiul, ceapa, chili, si adaugate in supa sau ca o garnitura pentru diferite mancaruri. Se gasesc din abundenta in pietele centrale din Mexic."
 https://www.toateanimalele.ro/insecte/lacusta/



Stiati ca …
  • Lacusta este una dintre cele mai lacome insecte, devorand zilnic o cantitate de hrana egala cu greutatea sa
  • Lacustele sunt animale protejate de lege in Romania
  • O tona de lacuste consuma aceeasi cantitate de mancare ca 10 elefanti, 25 de camile sau 2500 de oameni.
  • O lacusta poate sari de 20 de ori lungimea corpului ei.




Niciun comentariu: